wegański food book #3.

Cześć. Przyszedł czas na kolejny przegląd mojej twórczości kulinarnej. Tym razem dominuje ryż, który jest przyjacielem zapracowanych ludzi lubiących zjeść oficie i tanio. Zapraszam:

12033547_923106131138456_1958959057_n

Bardzo prosta sałatka z ryżem: zimny ryż (ok pół torebki) + tarta marchewka + dwa ogórki kiszone + kukurydza + fasolka szparagowa + oliwki + odrobina sosu czosnkowego z jogurtu sojowego (bo akurat miałam, normalnie jadłabym bez sosu). Pyszna, szybka, sycąca, i zawiera mało tłuszczu.

Zdekonstruowane sushi – ryż (oczywiście), awokado, papryka zielona, szczypiorek, tofu usmażone w marynacie (olej, ok. 1/2 łyżeczki cukru, sos sojowy, odrobina czosnku, odrobina pieprzu), podprażony sezam, sos sojowy. CUDOWNE! Przydałyby się jeszcze pokruszone wodorosty do posypania, ale niestety nie miałam ich pod ręką.

12746330_923106177805118_1026343515_n

Wegański farsz do burrito w tacos :) Gotuję go hurtowo, po czym wożę do pracy w pojemniczkach i podgrzewam w mikrofalówce. Zazwyczaj powstaje z dwóch torebek ryżu i dodatków według humoru i fantazji. Tu: duża puszka soczewicy, duża puszka fasoli, duża puszka kukurydzy, dwie cebule i papryka (uprzednio podsmażone na odrobince oliwy), przecier pomidorowy, starty ser violife , przyprawy.

Untitled

Farsz do sajgonek: podsmażona na oleju mieszanka chińska + pokruszony tempeh i przyprawy. Nie zrobiłam zdjęć gotowych sajgonek, które wykonaliśmy przy użyciu papieru ryżowego, ponieważ wyglądały niezbyt uroczo. Były jednak pyszne, podaliśmy je z narzeczonym na domówce i bardzo szybko zniknęły :)

Teraz staram się nieco mniej smażyć i staram się ograniczyć olej – podobno tłuszcz lepiej przyjmować w formie nieprzetworzonej, np. orzechów lub awokado. W ogóle eksperymentuję ze stylem High Carb Low Fat Vegan – po sześciu miesiącach weganizmu jestem na to gotowa. W codziennej diecie, bo wiadomo, że czasem wyjdę na miasto czy poćwiczę robienie sajgonek :P

Dam znać, czy rzeczywiście pojawią się jakieś widoczne/odczuwalne efekty.

Buziaki, Valerie

 

Reklamy

2 thoughts on “wegański food book #3.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s